Tabulka rychlostí služby Internet ITBUSINESS, s.r.o.


Parametry služby Připojení k internetu
Verze: 3.0Platnost: 2023-06-17

Pevné datové služby

  MINI MIDI MAXI
Radio Air 5GHz 20 Mb 40 Mb 80 Mb
- down/upload stejné stejné stejné
- maximální 20 Mb 40 Mb 80 Mb
- běžná 12 Mb 24 Mb 48 Mb
- minimální 6 Mb 12 Mb 24 Mb
Radio Air 60GHz   100 Mb 250 Mb
- down/upload   stejné stejné
- maximální   100 Mb 250 Mb
- běžná   60 Mb 150 Mb
- minimální   30 Mb 75 Mb
Kabel metalické UTP 100 Mb 250 Mb 500 Mb
- down/upload stejné stejné stejné
- maximální 100 Mb 250 Mb 500 Mb
- běžná 60 Mb 150 Mb 300 Mb
- minimální 30 Mb 75 Mb 150 Mb
Kabel optické 250 Mb 500 Mb 1000 Mb
- down/upload stejné stejné stejné
- maximální 250 Mb 500 Mb 1000 Mb
- běžná 150 Mb 300 Mb 600 Mb
- minimální 75 Mb 150 Mb 300 Mb
Kabel Cetin DSL 55 Mb 100 Mb 250 Mb
- down/upload 55/10 Mb 100/20 Mb 250/25 Mb
- max. down/up 55/10 Mb 100/20 Mb 250/25 Mb
- běžná down 33 Mb 60 Mb 150 Mb
- minimální down 16,5 Mb 30 Mb 75 Mb
Kabel Cetin Optical 255 Mb 512 Mb 1000 Mb
- down/upload 255/255 Mb 512/512 Mb 1000/500 Mb
- max. down/up 255/255 Mb 512/512 Mb 1000/500 Mb
- běžná down 153 Mb 307 Mb 600 Mb
- minimální down 76,5 Mb 153 Mb 300 Mb
Pevné mobilní LTE   LTE4G  
- down/upload   20/5 Mb  
- max. down/up   20/5 Mb  
- běžná   12/3 Mb  
- minimální   6/3 Mb  

Za velkou trvající odchylku od běžně dostupné rychlosti se považuje taková odchylka, která vytváří souvislý pokles výkonu služby přístupu k internetu pod definovanou v intervalu delším než 70 minut.
Za velkou opakující se odchylku od běžně dostupné rychlosti se považuje taková odchylka, při které dojde alespoň ke třem poklesům skutečně dosahované rychlosti v intervalu delším nebo rovno 3,5 minutám v časovém úseku 90 minut.

V případě poklesu dosažitelné rychlosti pod úroveň minimální rychlosti je toto považováno za výpadek služby a zákazník má právo reklamovat poskytnutou službu. V případě velkých odchylek u běžně dostupné rychlosti má zákazník povinnost informovat poskytovatele o poruše a v případě, že ji poskytovatel neodstraní v dohodnutém termínu nebo doba poruchy překročí 3 dny, má zákazník právo reklamovat poskytnutou službu podle Všeobecných obchodních podmínek.

Na skutečně dosahovanou rychlost mohou mít vliv opatření řízení provozu uplatňovaná poskytovatelem, na což má poskytovatel v oprávněných případech nárok dle platné legislativy i Všeobecných obchodních podmínek. Na skutečně dosahovanou rychlost při měření rychlosti připojení i běžném používání služby přístupu k internetu může mít vliv běžící služba IPTV nebo další OTT služby typu Youtube nebo Netflix, běžící aktualizace operačních systémů nebo aplikací, poslech hudby na pozadí a další služby, které běží mimo internetový prohlížeč a nemusí být na první pohled jejich činnost zjevná.

Mobilní datové služby

TECHNOLOGIE ODHADOVANÁ MAXIMÁLNÍ (INZEROVANÁ) RYCHLOST
  Stahování dat Odesílání dat
2G 0,2 Mb/s 0,1 Mb/s
3G 42 Mb/s 5,76 Mb/s
LTE 300 Mb/s 50 Mb/s
5G 500 Mb/s 80 Mb/s

Za velkou trvající odchylku od inzerované rychlosti stahování (download) nebo vkládání (upload) dat se považuje taková odchylka, která vytváří souvislý pokles výkonu služby přístupu k internetu, tj. pokles skutečně dosahované rychlosti odpovídající měřením stanovené TCP propustnosti pod 25% hodnoty inzerované rychlosti v intervalu delším než 40 minut.
Za velkou opakující se odchylku od inzerované rychlosti stahování (download) nebo vkládání (upload) dat se považuje taková odchylka, při které dojde alespoň k pěti poklesům skutečně dosahované rychlosti odpovídající měřením stanovené TCP propustnosti pod 25% hodnoty inzerované rychlosti v intervalu delším nebo rovno 2 minutám v časovém úseku 60 minut.